miercuri, 16 martie 2011

Uniformele in licee

Am obesrvat ca in ultima vereme(cel putin in Bacau) tot mai multe licee impun o uniforma,care cica,este aleasa in mod democratic de catre elevii acelui liceu.In privinta impunerii uniformelor  parerile sunt impartite,atat intre elevi cat si intre parintii acestora si profesori.
Din cate stiu eu, beneficiile care ar trebui sa fie aduse de uniforma ar fi ca, astfel elevii unui liceu ar fi deosebiti de cei care apartin celorlalte licee, si ca astfel, intr-un mod miraculos si comportamentul acestora s-ar schimba spre bine,asa ar invata sa se supuna unui regulament al vestimentatiei, s-a mai invocat si faptul ca astfel  adolescentii nu vor mai face remarci unii la adresa celorlalti referitoare la starea lor materiala, care se reflecata in vestimentatia obisnuita,precum si indecenta cu care vin alti elevi la scoala.
Le luam pe rand,sunt de parere ca un profesor isi poate da seama de anumite caracterstici ale unui individ dupa stilul vestimentar,clasele vor arata toate in alb-negru(sau depinde de modelul uniformei) si nu poti sa distingi un elev de altul.In legatura cu comportamentul nu se va schimba absolut nimic,ci mai rau se vor accentua anumite caracteristici negative ale comportamentului deoarece elevul fiind obligat sa poarte aceea uniforma var face tot ceea ce poate pentru a se impotrivi.Fetele isi vor face pantaloni la dunga mulati,baietii vor alege sa faca pantalonii cu talia aproape de genunchi(cunosc destule cazuri)
Toti vor incerca sa indoaie regulile astfel incat stilul propriu sa nu fie afectat si in acelasi timp sa nu li se
poate reprosa faptul ca nu respecta regulile.Eu sunt la o astfel de scoala la care "traditia" uniformei
este destul de veche,in comparatie cu alte scoli,iar ceea ce zic nu zic din auzite.
In legatura cu insultele facute pe tema imbracamintii, nu pot spune decat ca acestea fac parte din procesul de maturizare, un copil care este luat peste picior din cauza faptului ca parintii nu reusesc sa asigure o anumita stare materiala, nu va face decat sa se ambitioneze sa fie de succes, sa munceasca pentru a-si depasi conditia limitata din punct de vedere financiar.
In concluzie ideea de uniforma in scolile din Romania mi se pare irelevanta deorece multi nu o respecta din diferite motive.Daca imi puteti da argumente  impotriva a ceea ce am zis, lasati un comentariu si am sa va raspund.

2 comentarii:

  1. Nu am sa-ti dau argumente impotriva a ceea ce ai spus(am sa ti le dau la ora-glumesc).
    Apreciez argumentatia ta, chiar daca nu sunt de acord cu ea.

    RăspundețiȘtergere
  2. De ce spuneti ca nu sunteti de acord?

    RăspundețiȘtergere